Jak dobrać rolki do widlaka?

rolki do widlaka na białym tle

Rolki w wózku widłowym to szerokie kółka umieszczone na końcach wideł. Zbudowane są z metalowego rdzenia z łożyskami otoczonego tworzywem sztucznym, które stanowi warstwę ścierną. Każda naprawa wózków widłowych we Wrocławiu poprzedzona jest diagnozą i odpowiednim doborem części zamiennych. Nie inaczej jest w przypadku rolek, które dopasowujemy w zależności od producenta i modelu wózka.

O tym, jakie rolki wybrać decyduje także ciężar przewożonych ładunków, głośność pracy oraz występujące warunki, na przykład wahania temperatur. Warto wiedzieć, że rolki mogą być pojedyncze lub podwójne, w zależności od tego, po jakim podłożu będzie poruszał się wózek oraz jakie maksymalne ciężary będą nim przewożone. Tandem zalecany jest w przypadku występowania nierówności i progów, ponieważ gwarantuje lepszą stabilność ładunków oraz większych ciężarów, ponieważ ciężar rozkłada się na więcej rolek.

Rolki gumowe, nylonowe czy poliuretanowe?

Do wyboru są między innymi rolki gumowe, poliuretanowe i nylonowe, które różnią się przede wszystkim twardością. Guma sprawdzi się na mokrych i równych posadzkach oraz do ładunków o mniejszej masie. Niższym oporem toczenia cechują się rolki nylonowe, dzięki którym łatwiej jest wprawić wózek z ładunkiem w ruch. Dobrze sprawdzają się na chropowatych powierzchniach. Najpopularniejsze i wytrzymałe na ścieranie są rolki poliuretanowe. Na śliskie nawierzchnie warto wybierać rolki z antypoślizgową powłoką lub grubym bieżnikiem.

Rolki nylonowe mogą być dość głośne na gładkich powierzchniach, ale ich zaletą jest stosunkowo niska cena. Pozwalają na swobodną pracę i zapewniają dobrą zwrotność. Średnio twarde rolki poliuretanowe z kolei nadają się do wszystkich typów powierzchni, a rolki gumowe to gwarancja cichej pracy, ponieważ guma jest materiałem miękkim. Wadą rolek gumowych są wysokie opory toczenia przy dużych obciążeniach i możliwość uszkodzenia w kontakcie z ostrymi krawędziami.

Wróć do bloga